Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

miércoles, 8 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT Y L’OBAC. L’OBAC VELL - FONT DE LA PORTELLA – LA CALSINA – PALLER DE TOT L’ANY,… 26/9/2013.







PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT Y L’OBAC.  L’OBAC VELL - FONT DE LA PORTELLA – LA CALSINA – PALLER DE TOT L’ANY,… 26/9/2013.

Surto del pàrquing de casa meva a Terrassa, direcció carretera de Rellinars, són 11,5 Km i 20 minuts. Deixo el cotxe al pàrquing que toca a la carretera.

Començo a caminar a les 9h30. Molta calitja i núvols baixos ( el pitjor per fer bones fotos ). Ha durat 1h i ha quedat un dia esplèndit. Les primeres fotos no estan com jo voldria, però estan bé.

ITINERARI:

Casanova de l’Obac i Restaurant La Pastora – L’Obac Vell ( aquest tram que a peu són 15 minuts , està asfaltat doncs serveix per gent que va en cadira de rodes, gran iniciativa però s’han de fer més trams ) – Pou de Glaç de l’Obac ( 10 minuts ) – Turó Roig ( 8 minuts ) – Font de la Portella ( 7 minuts i acumulats 40 minuts). Aquí he trobat un excursionista , en Josep Maria  de Sant Quirze del Vallés, que també  anava sol . Hem decidit anar junts i fer la seva ruta ( jo no l’havia fet mai , anava molt preparat: GPS,  un relotge especial,…). Per mi, ha sigut com trobar-me un àngel de la guarda. – A la Font de la Portella , ha posat el GPS i hem agafat un sender direcció la Roca Salvatge, a uns 50 mts. a l’esquerra fins una casa en ruïnes que debía haver sigut molt important , LA CALSINA ( 30 minuts , espectacular les fotos ho certificarant ) – agafem sender direcció Paller de Tot l’Any sortint pel darrera de la casa – fem uns 500 mts. i ens trobem amb una fita ( muntanyeta de pedres que serveix de senyalització però has de saber on vas ( amb el GPS , cap problema ), tirem a l’esquerra direcció Torrent de la Font del Solitari i ens trobem amb una marevella , un FORN DE CALÇ a uns 15 minuts , és el Forn de Calç del Solitari – tornem al sender on ens haviam desviat per anar al forn , és la CANAL DE LA CALSINA  que puja i puja… fins arribar al COLLET GRAN ( 30 minuts ). Aquest collet ja el coneixia , ara estic en terreny que conec molt bé.  Estem en camí el GR 5 , a uns 800 mts.d’alçada . Ens intercanviem els mòbils ( quedarem altres dies ) i ens despedim doncs ell té el cotxe molt lluny del meu. – jo just sortint de la Canal de la Calsina al GR5, a l’esquerra i en 15 minuts sóc al Paller de Tot  l’Any ( hi he estat 4 o 5 cops ) – torno pel GR5 i en lloc d’anar a la dreta cap a la Canal de la Calsina , que és per on hem pujat , com conec el lloc , segueixo recte un troç més ( uns 15 minuts ) i a la dreta per baixar per la CANAL DE MURA  que havia fet de pujada ( tinc de buscar el nom ) i que sé que em portarà a la Font de la Portella , en 1h sóc a la Font de la Portella , baixada bestial (de la pujada de fa uns 5 anys en tinc un record de ….) . Ara repeteixo el troç que he fet al inici , Turó Roig, Pou de Glaç de l’Obac, l’Obac Vell i Casanova de l’Obac ( 40 minuts , però ara he pogut fer molt bones fotos ).

TOTAL CAMINAT  =  5 hores i només he repetit 1h de camí.

Un 80% amb ombra i unes 125 fotos, ha sigut dur i he pogut comprobar que començo a estar en forma.

AVUI NO TINC PARAULES PER DESCRIURE EL QUE HE GAUDIT.

A les 15h35 , agafo el cotxe per anar a dinar al Joan : Amanida habitual i mig conill a la planxa.



26/9/2013.

No hay comentarios:

Publicar un comentario