miércoles, 8 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. PASSEJADA PEL TORRENT DE LA VALL. 10/10/2013.

Agafo la carretera de Terrassa a Mura i paro en el Km 17, per veure a la dreta tocant a la carretera, la Font d’Estenalles i a l’esquerra , La Falconera ( faig unes fotos ) i segueixo  per desviar-me, desprès del Km 19, pel trencall que trobo a la dreta i que em porta a la Masia de la Vall. En un parell de minuts arribo al costat de la masia i aparco el cotxe. Són 21,4  Km i 40  minuts, des de casa meva.

Començo a caminar a les 10 hores.

Surto de la Masia de La Vall deixant la masia a la meva dreta i, a la primera cruïlla que trobo, agafo el camí que queda més a l’esquerra protegit per una cadena de ferro. Són  5  minuts. El camí és ample i aviat travessa el Torrent de la Vall per desprès continuar planejant. La pista no ofereix cap mena de dificultat i no és gens perdedora ja que està pensada perquè hi puguin passar els cotxes dels forestals. Al cap d’una bona estona el camí s’enfilarà una mica per arribar a un collet i desprès tornarà a baixar cap al torrent que em queda sempre a la meva mà dreta. Finalment el camí creua el torrent en una zona de bonics camps de conrreu. La pista fa una giragonsa i poc més endavant enllaça amb una de més ample que agafo a mà dreta, com si tornés enrere però per l’altre costat del Torrent de la Vall. Són 55 minuts.

Us recomano endinsar-se en els bonics camps que queden a la meva dreta i observar la vista del massís del Montcau que queda al fons. Més endavant trobo un trencall ben marcat a mà dreta que em permet arribar en pocs passos fins al costat del torrent i on us  recomano aprofitar per fer-hi una aturadeta i esmorzar ja que el lloc és força bonic. Són , més o menys,  uns 5 minuts ( anada i tornada ). Després torno  a la pista anterior doncs aquest camí no té sortida. Segueixo per la pista que a voltes puja suaument i d’altres planeja i, més endavant, cal estar atents al costat esquerra per observar les restes d’un Cup de Vinya, que es feia servir antigament per preparar el producte que servia en ensulfatar els ceps. Encara  es poden observar restes del producte de color blavós adherit a les pedres que formaven el cup. Són 20 minuts. El cup, el trobo molt curiós, ja que és el primer que veig, tot i que està bastant malmés.

Segueixo la ruta i quan estic a punt de passar per sota de les línees elèctriques, que travessen el camí, us recomano observar al fons la bonica vista del Montcau, la casa de la Vall i les roques de la Falconera. Segueixo endavant i, desprès de travessar un cadenat de ferro, arribo a la Masia de la Vall on tenia el cotxe aparcat. Són  35 minuts. He fet un cercle.

Però, arribat a aquest punt, no pujo al cotxe sinó que segueixo camí avall fins la primera corba a la dreta que fa el camí. Aquí trobo, just abans de travessar el torrent, un camí a l’esquerra que està protegit per un cadenat i que segueixo durant uns 10 minuts. En el moment que el camí gira a la dreta i travessa el torrent s’enfilarà i em portarà a la capçalera del Pantà de la Vall , on es pot gaudir , si encertes l’època adequada, de la visió d’ànecs de coll verd que hi crien al seu redós. Són  15  minuts. Dels ànecs ni rastre, potser han anat a veure els del Llac Petit o Pantà de Can Bogunyà. Tocant al pantà, he trobat un erol de bolets de soca espectacular.

Desprès de la visita torno enrere fins a la Masia de la Vall, tot observant que actualment no ens hi podem atansar ja que està protegida per un filat elèctric. Llàstima doncs era bonic poder veure la font de la masia dedicada a la Verge de Montserrat i l’estany que hi havia sota d’uns bonics castanyers bords. Són  15  minuts.  Jo he assumit el risc I després de dues descàrregues de 240v, he fet fotos de la font I l’estany . Fotos que  podreu veure  al álbum i també la part més bonica de la masia ( la que està una mica conservada ).

EN TOTAL HE CAMINAT 2 hores  i 30 minuts.

Notes/anècdotes:

- - Fotos fetes =  Unes 100.

- - % de sol = 40% .

- - Calor/ fred/vent: Gens de calor a l’anada, més aviat una mica de fresqueta per no suar molt. L’herbe del camí ben molla. La tornada, sense calor, ni fresqueta i amb l’herbe seca.

- -Terreny: Pràcticament pla i amb pistes molt amples.

- -M’he perdut?: No

- -No he acabat i he girat cap al cotxe?: No, he acabat i molt bé.

- -He caigut?: No   Grau de mal = -

- -Converses amb alguna persona: No, amb mi mateix sí.

- -Fauna i flora vista: Gaig (ocell ),ovelles, galzerans florits, dos arbustes florits i una flor ( hauré de preuntar-li el nom en el Joaquim Pérez Raventos ) i un erol de bolets de soca espectacular.

UNA PASSEJADA MOLT AGRADABLE, BONICA, SILENCIOSA,… QUE CONVIDAVA A LA REFLEXIÓ.