Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

jueves, 9 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. EXCURSIÓ 6/10/2013, DEDICADA AL MEU ESTIMAT GENDRE QUE AVUI ÉS EL SEU ANIVERSARI. OBAC VELL – POU DE GLAÇ – TORROTA DE L’OBAC – TURÓ DE LA CARLINA - …






PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. EXCURSIÓ  6/10/2013, DEDICADA AL MEU ESTIMAT GENDRE QUE AVUI ÉS EL SEU ANIVERSARI. OBAC VELL – POU DE GLAÇ – TORROTA DE L’OBAC – TURÓ DE LA CARLINA - …

Deixo el cotxe al pàrquing de la Casanova de l’Obac  ( són 11,5 Km i 20 minuts ).

Començo a caminar a les 9h45’. Dia bastant soleiat amb algún núvol.  Terreny , una mica de tot: pla, pujades suaus, pujades dures, baixades suaus , baixades dures  i pujades/baixades una mica dures. No feia massa calor. En un 60% , ombra.

ITINERARI:

Casanova de l’Obac – Torrota de l’Obac  ( 30’, de tornada hi pujaré són uns 5 minuts ) – Pou de Glaç de l’Estepar ( 15’ ) – del pou de glaç a la dreta , surt un sender que va al Collet Estret i Castellsapera ( l’he fet dos o tres cops ).  Jo torno, fins la pista gran per on he vingut ( 5’ )  a l’esquerra i anar pujant,  vull anar al Turó de la Carlina , després de caminar uns 3’, agafo sender a l’esquerra i deixo la pista gran, faig uns 7’ i el sender baixa- olé olé , m’he equivocat i he anat a parar el pou de glaç , on havia estat , 5’, és a dir ( he fet una volta de 20’ de pou a pou i tiro perquè em toca ). Agafo el sender direcció al Collet Estret i hauré de girar a la dreta ( m’ho diu un amable excursionista que estaba al pou de glaç i portava GPS ). Faig uns 10’ i giro a la dreta , deixant el sender al Collet Estret, faig 15’ més i una altre vegada a la dreta , faig  15’ – Turó de la Carlina – el sender segueix amb forta baixada i va a la masia de La Barata -  carretera de Matadepera a la Mata ( Coll d’Estenalles ). No hi vaig doncs el cotxe em quedaría massa lluny i la tornada seria brutal. Començo la tornada , repetint camí ( sempre ho intento evitar, des de on sóc és complicat ). Turó de la Carlina fins  la Casanova de l’Obac , pujant a la Torrota de l’Obac ( anada i tornada de la torrota són 10’ ) ho faig en 1h 15’.

He fet unes 80 fotos. TOTAL CAMINAT = 3 hores.

NOTA :  Avui és diumenge i  aquest fet que explicaré és fins i tot normal. He fet de guía i he “salvat” a 2 grups i un home.  El primer grup, eran 4 persones que m’han preguntat per anar a La Barata , anaven en direcció totalment contrària  d’on volien anar, els hi he explicat, gratuïtament, com anar-hi. El segon grup , de 3 persones no anaven tant malament , quatre indicacions i llestos . Ja molt a prop del meu destí final, un home em pregunta per anar a Matadepera , no anava desencaminat , hi li explico.

La gent dels diumenges , han de entendre que s’ha d’anar amb un mínim coneixament a la muntanya i preparats . Jo, m’he perdut molts cops però ha sigut per descobrir sense conquerir. Conec una mica la muntanya i dic una mica per no ser un “bocamolls”, doncs la muntanya no es coneix mai del tot . M’agrada arriscar-me però controlant un mínim , a més jo vaig preparat : mini- farmaciola , aigua, gavinet, llenterna, impermeable , mapes, etc. La vida és risc .



6/10/2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario